2.5.2018

PROJEKTINA OMA KOTI🚚 OSA 1

projekti1

Moikka! Oon jo useampaan kertaan maininnut siitä, että oon muuttamassa yhdessä poikaystäväni kanssa. Tänään olisi aika aloittaa uusi postaussarja liittyen tähän muuttoon ja ensimmäiseen omaan kotiin. Projektina oma koti-sarja tulee ilmestymään joka kuukauden ensimmäisenä tiistaina. Tällä viikolla tosin poikkeuksena vasta tänään, kun on kaikki vappujuhliminen saatu juhlittua. Toivottavasti teilläkin oli mahtava vappu!

Tässä sarjassa tullaan käymään läpi vähän ennakkoajatuksia muutosta, kodinhankintoja, itse muuttoa ja muuton jälkeisiä ajatuksia. Tänään me tullaan keskittymään niihin ajatuksiin ja fiiliksiin ennen muuttoa. Mä toivon, että te tykkäätte tästä postaussarjasta!

projekti3

Oon kuullut jonkin verran ihmettelyjä siitä, että miksi lähteä niin kauas. Meillä Oulu valikoitui onneksi kummankin toimesta. Poikaystäväni pääsi sinne jo kouluun ja mä hain opiskelemaan sinne myös. Mun vierailut Oulussa mahtuu kahden käden sormiin, mutta senkin verran mitä mä olen sitä nähnyt on jo vakuuttanut mut. En pidä myöskään välimatkaa ongelmana lainkaan, sillä junat kulkee kuitenkin nopeasti ja junaliputkaan ei maksa nykyään montaakaan kymppiä. 

Mä oon halunnut muuttaa pois kotoa jo ihan pikkutytöstä asti ja uskon, että halu muuttaa kumpuaa mun hyvin itsenäisestä luonteesta. Mä oon myöskin ihminen, joka tarvitsee sitä omaa tilaa ja rauhaa ja tälläisessä suurperheessä kasvaneena sitä on välillä hyvinkin vähän. Siispä voitte vaan kuvitella kuinka täpinöissään alan tässä olemaan, kun muutto omaan kotiin on enään muutaman kuukauden päässä. Odotan ihan hirveesti sitä, että pääsee laittamaan kotia meidän näköiseksi. Hirveesti oonkin ollut ostamassa jo kaikennäköstä ihanaa, tarpeellista ja ei niin tarpeellista, mutta onneksi poikaystäväni on ollut toppuuttelemassa. Kuitenkaan sitä asuntoa ei vielä ole.

projekti2

Mitä meidän yhteiseloon tulee, niin me molemmat uskotaan, että se tulee menemään hyvin. Oon "asunut" tässä jo useamman kesän poikaystäväni luona ja paljon tulee muutenkin vietettyä siellä aikaa, niin on sitä yhteiselämää tullut harjoteltua. Ja uskon, että meidän yhteiseloa tulee helpottamaan myös se, että tässä viiden vuoden aikana on kerennyt kuitenkin oppimaan siitä toisesta jo älyttömän paljon.  Ollaan myöskin pystytty keskustelemaan jo etukäteen paljon muuttamisesta ja siitä yhteiselosta.

Kuva oikeestaan tiivistää mun fiilikset tästä muuttamisesta aika hyvin. Me kaks sankaria päästään opettelemaan omassa kodissa asumista ja opiskelijaelämää. Asumista opetellen tekemään ruokaa ja maksamaan laskuja ja hoitamaan taloutta. Opiskelijaelämää opetellen säästämään, metsästämään tarjouksia ja yhdistämään työ ja koulunkäynti. Meillä on kuitenkin vahva fiilis, että kaikki tulee menemään hyvin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti