26.6.2018

MIKÄ TEKEE MUT ONNELLISEKSI?

Mistä mä olen onnellinen juuri nyt? No. Juuri nyt mä olen onnellinen, että pystyin nukahtamaan vielä Eeron herätyskellon jälkeen. Lisäksi mä olen onnellinen mun aamukahvista ja pitkään sängyssä loikoilusta. Ja oikeestaan mä oon ylipäätään ihan järjettömän onnellinen tällä hetkellä. Tänään mä haluankin jutella siitä enemmän. 

Mä aloitin tänään aamuni listaamalla ylös sanoja, joista mä oon kiitollinen ja onnellinen tällä hetkellä. Kokeilkaa tekin! Ihana startti päivään, joka ei suoraan sanottuna aluksi ees tuntunut niin mahtavalta. 

1

Ystävät. Mun ystävät on oikeesti parhaita. Ne on melkein aina mun tyhmissäkin ideoissa mukana. Niiltä voi myöskin kysyä ihan mitä vaan ihan millon vaan ja aina saan apua ja vastauksia. Tänäänkin mä kysyin heti aamuun apua koulupaikan kanssa. Mä myöskin meinasin aluksi pitää tuparit jo täällä kotikotona, mutta kaverit oli jo niin innoissaan kaikki tulemassa Ouluun, että pidetään täällä sittenkin "vaan" läksiäiset :-D Lisäksi mun ystävät on ihan parhaita siinä suhteessa, että ne tukee mua kaikessa. Niin kouluun hakemisessa, kun tässä kirjoittamisjutussakin. Ootte huippuja

Tulevaisuus. Tästä oon niin paljon jo höpötellyt ja moneen kertaan maininnut, ettei varmana ole jäänyt kenellekkään epäselväksi. Mä ootan ihan hirveesti esimerkiks tän viikon perjantaina, kun pääsen ekaa kertaa hypistelemään kotijuttuja. Eilenkin tokaisin Eerolle, että ai että mä olisin onnellinen jo omasta wc:n puhdistusaineesta! Hirveä muuttointo on siis jo päällä.

Tulevaisuuteen liittyen yksi asia mikä teki mun tänä aamuna onnelliseksi oli se, että mulle olisi yksi ihan kiinnostava koulupaikka auennut jo tänä vuonna. Kuitenkin lääkishaaveet on sen verta suuret, että taidan lukea vielä ainakin tämän seuraavan vuoden sinne. On kuitenkin ihan mielettömän lohduttavaa tietää, että kyllä mä jo yhteen paikkaan olisin jo päässyt. Olisin päässyt lukemaan fysiikkaa Ouluun, mutta tän koulupaikan suhteen mitään en kuitenkaan ole vielä lukkoon lyönyt. 

2

Minä. Mut tekee onnelliseksi se, että kuinka sinut oon itseni kanssa nykyään. Oon päässyt vihdoin täysin eroon jatkuvasta vaa'alla ravaamisesta. Tää vaa'alla ravaaminen on ollut sellanen tapa, mitä vielä alkukeväästäkin tein jatkuvasti. Jonkin sortin jäänne niiltä hankalilta vuosilta itseni ja syömisen kanssa. Nykyään mä oon pystynyt keskittymään itsessäni aika pitkälti niihin positiivisiin puoliin ja kuitenkin samalla pystynyt tiedostamaan ne omat virheet ja heikkoudet. 

Parisuhde. Tää on aika selvä, mutta onhan se pakko mainita. Suhde on yks merkittävimmistä asioista, mikä mut tekee joka päivä onnelliseksi ja kiitolliseksi. En nyt halua tehdä tästä liian siirappista liibalaabaa, joten jätän tän tähän. 


3

Sanoina nää on aika peruskauraa, mitä suurimmalta osalta tuliskin ekana mieleen. Kuitenkin tärkeetä olis välillä miettiä vielä vähän syvemmin niiden merkitystä itselle. Mitä ne merkkaa sulle? Miten sä pystyt vaikuttamaan niihin? Miten sä pystyisit kiittää ja olla niistä tarpeeksi kiitollinen? Mulle ainakin on tehnyt ihan mielettömän paljon hyvää se, että pyrin keskittymään nykyään enemmän niihin elämän positiivisiin puoliin, kun niihin negatiivisiin. 

Ihanaa tiistaipäivää teille

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti