20.10.2017

KAHVITTELUA || SYYSLOMA

Mä haluaisin aloittaa tämmöisen uuden sarjan täällä blogissa, johon inspiraatio tulee oikeestaan tuolta youtuben puolelta. Siellä on nyt paljon pyörinyt erilaisilla otsikoilla ja teemoilla varustettuja höpöttelyvideoita. Mitä ajan tässä takaa olisi se, että voitaisiin yhdessä pitää "kahvittelu-hetkiä", joissa voisin kirjoitella erilaisista aiheista tässä kahvikupposen ääressä. Aiheita voisi olla esimerkiksi parisuhteet, lukio, iho tai jokin muu ajankohtainen aihe. Vähän samaan tapaan, kun juuri kirjoitin unelmista. Musta tuntuu, että tän tyyppisistä rennoista postauksista on täällä blogin puolella pidetty, joten tällä kahvittelua-sarjalla tehtäisiin tästä säännöllinen juttu täällä.

Tähän ensimmäiseen en nyt ottanyt sen kummenmpaa aihetta kun syysloman kuulumisia. Tässä ei kuitenkaan mitään niin hirveän erityistä ole tapahtunut. Ajattelin, että tälläisellä suhteellisen laajalla aiheella olisi helpoin pistää tämä "sarja" käyntiin. 

Mä oon siis nyt tämän viikon vietellyt syyslomaa. Mun syysloma alkoi suhteellisen villisti, ensin lukiopippalot ja sitten seuraavana päivänä kavereiden kanssa istutiin iltaa. Sunnuntaina mä tulinkin kipeäksi (tai no inhottavaan flunssaan) ja siitä muutaman päivä eteenpäin menikin aika lailla sängyssä makoillen ja toipuen. Tää toisaalta sopi mulle paremmin kuin hyvin, sillä melko lailla paineen alla ja kiireessä oon elänyt jo niin pitkän aikaa.


1 (4)

Toipuminen sängyn pohjalla anto mulle hyvin aikaa miettiä asioita ja sitä mitä mä oikeesti haluun elämältä. Mä oon jo nyt jonkun aikaa yrittänyt ajatella asioita siltä kannalta, että mitä mä haluun muistella vanhana. Haluunkomä muistaa mun nuoruusiästä vaan sen kaiken kiireen ja paineen vai haluunkomä muistella esimerkiksi sitä, että yks ilta maattin kavereiden kanssa kirjaimellisesti 5 tuntia sängyssä ja juteltiin taukoamatta kaikesta maan ja taivaan väliltä. Se oli just sitä mitä mä oon kaivannut. Näin ystäviä ja pääsin juttelemaan ääneen kaikesta.

Mä kerkesin myös kokoomaan rohkeutta soittaa valmentajalle ja vihdoin kysellä vähän jatkosta. Eli siis voiton puolella ollaan jo tässäkin asiassa. Mä oon vihdoin saanut aikaa koota ajatuksia myös liittyen jalkapalloon. Nyt ollaan siinä pisteessä, että vietän rauhassa tauon loppuun ja sitten vasta tehdään päätöksiä. 

Mun ongelmana on ehkä se, että mua pelottaa aina että en valitsekaan oikein tai että se ei miellytäkkään kaikkia. Tää on kuitenkin siinä mielessä hölmö pelko, sillä jotain kautta on melkein aina mahdollisuus palata taaksepäin miettimään asiaa uudestaan. Ja mitä kaikkien miellyttämiseen tulee, niin onkohan se koskaan mahdollista? Tärkein kysymys tässä vaiheessa on se, että miellyttääkö valinta itseäni ja tältä kannalta niitä päätöksiä on vihdoin munkin alettava tekemään. 


1 (6)


Vaikka mun syysloma on osittain myös tarkoituksella tehty rennoksi, niin kuuluu siihen muutamia juttuja jotka on listattuja pakolliseen tee nämä-listaan. Ei sillä, etteikö sanapalan pelaaminen aamusta iltaan olisi ihan kivaa, niin toisaalta nää pakollisen listan jutut on ihan kivoja myös. Mulla on ne messut ja sitten mulla on yks paikallinen futispeli joka on ehdottomasti nähtävä. Näiden lisäksi pitäisi sopia parin kaverin kanssa yhdestä hauskasta tilauksesta koulun spessupäivää varten.  Sitten siihen ei niin hauskaan pakolliseen osuuten kuuluu vielä läksyt ja yksi ns. projektihomma. Lisäksi on pikku hiljaa alettava kohdistaa ajatuksia kevääseen ja kirjoituksiin, joten lukusuunnitelman teko tämän syysloman aikana voisi olla paikallaan. 

Kaiken muun lisäksi yksi semmonen ihan hauska kirjallinenhomma tässä syyslomalla on ollut asioiden ja mielen järjestely paperille. Oon järjestellyt blogi- ja youtubehommia eteenpäin. Ja oon saanut listattua taas muutamia ideoita aiheista ja näiden somekanavien jatkosta. Mitä mainitsemisen arvoista oon suunnitellut, niin jatkossa olisi luvassa ehkä säännöllisempää postaustahtia sekä selkeämpää erottelua blogin ja youtube-kanavan sisällön jakamiseen. Tää kuulostaa ainakin mun korvaan siltä, että tätä on kaivattu tänne jo pidemmän aikaa 😅


1 (7)

Jotta ei kerettäisi ajautua  nyt liikaa aiheesta muualle, niin taidan jättää tämän ensimmäisen osan tähän. Toivottavasti tää idea kuulostaa teistä hyvältä ja mulle saa ehdotella aiheita, mistä te haluaisitte näistä lukea. Mulle henkilökohtaisesti tämmöinen postaustyyppi on ihan lempparia kirjoittaa, sillä koen, että pystyn näissä tuomaan parhaiten ajatuksiani ja itseäni esiin. Toivottavasti tämä tunne välittyy myös teille sinne ruudun toiselle puolelle. 


Mä todellakin toivon, että sulla on ollut mahtava viikko ja hyvää viikonlopun alkua kaikille 💋

3 kommenttia:

  1. Kiva postaus! Ootan innolla muitakin Kahvittelu- osia! :)

    https://newdaysaara.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Superkiva postaussarja, odottelen jo jatkoa <3

    VastaaPoista