29.1.2017

NÄIN MÄ SELÄTIN JATKUVAN VÄSYMYKSEN

Nyt alkaa vihdoin oleen akut ladattu ja parempi fiilis. Viime postauksessa kerroinkin jo miksi tämmöstä akkujen latausta oon tarvinnut ja tänään ajattelin vihdoin palata postausten pariin kuulumisilla ja sen semmosilla. Sain idean, että olisi kiva käydä paria viimestä viikkoa läpi ja samalla jakaa tipsejä, jotka helpottaa kun kroppa ja mieli käy ylikierroksilla. 

Ensimmäisenä juttuna, mikä mulla helpottaa on järjestelmällisyys ja se, että on hyvikin tietoinen siitä mitä tulee tapahtumaan ja  mitä pitää tehdä. Mä tykkään käyttää koulussa tunneilla olevan luppoajan aina kalenterin järjestämiseen ja näin mulla pysyy semmonen tietynlainen selvyys asioista. Mun on helpompi herätä aamulla, kun päivän ohjelma on valmiiksi suunniteltu. Ja oikeesti, jos susta tuntuu siltä, että tekemistä on ihan hirveesti niin yleensä asioiden kirjoittaminen ylös saa listan näyttämään paljon pienemmiltä, mitä se päässä tuntuu olevan. Näin ne tulee myös yleensä tehtyä. Ja vielä semmoinen, että tee yksi asia kerrallaan!

P1

Toinen juttu: Pidä huolta, että sulla on joka päivä edes hetki omaa aikaa. Mulle tää kohta on erityisen tärkee. Vaikka päivä olis kuinka tavaroiden kanssa remputtamista paikasta toiseen, niin mä pidän huolen, että mulla on se tunti aikaa illalla makaa ja katsoa youtube-videoita ja selailla puhelinta. Se on mun tapa nollata päivän tapahtumat ja olla ajattelematta mitään ylimääräistä. Mun mielestä on myös tärkeetä, että sillon tällön on päiviä, kun ei tee mitään ja vaan on! 

Kolmantena listalla on säännöllinen liikunta. Ja tässä se määrä pitää pitää hyvän maun rajoissa ja muistaa myös ne lepopäivät. Viimesten viikkojen aikana mä oon kuunnellut kehoani tosi paljon ja se on myös auttanut pois siitä jatkuvasta väsymyksestä. Siinä pisteessä kun jokasiin treeneihin ja joka kerta salille meneminen on ihan itkua vääntämistä niin pitää oikeesti hellittää ja antaa olla. Se suoritustehokin on paljon parempi kun on hetken höllänny.

P4

Ja viimesenä isona juttuna on vaan yksinkertaisesti jättää kaikki asiat pois, mitkä vaan vie sulta energiaa eikä anna takasin mitään. Tietyissä puitteissa mä oon täysin vaan kuunnellut itteeni ja tehnyt just niinkun musta itestä tuntuu.

Ja tällä hetkellä mä voin taas oikeesti aidosti sanoo, että nyt tuntuu paljon paremmalta ja ei oo väsyttänyt läheskään yhtä paljon. Oikeestaan mun elämässä ei oo ees tapahtunut kauheesti nyt mitään. Ja kavereiden kesken yleisenä vitsinä: koska mun elämässä tapahtuis jotain erikoista? :-D Koulussa sujuu hyvin ja pian alkaa koeviikko (johon en oo kyllä lukenut vielä...). Jalkapallon kanssa kulkee suht. hyvin. Kavereita oon nähnyt jonkin verran ja nyt ehkä jaksaa nähdä enemmänkin. Ja edelleen seurustelen maailman onnekkaimpana tyttönä Eeron kanssa. Kaikki on siis tällä hetkellä paljon paremmin ღ

4 kommenttia:

  1. Tosi kauniita kuvia, sun kulmakarvat on tosi nätit! :) Tosi hyviä vinkkejä muuten. Mulleki on tosi tärkeetä toi oma aika, muuten ei jaksaisi mitään jos välillä ei vain saisi olla itekseen.
    http://mahdollisestiehka.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Hyviä vinkkejä! Oot todella kaunis ja ihania kuvia! :) <3

    kaisa-andrea@blogspot.com

    VastaaPoista
  3. Kiitos! Jep sama mulla. Ja sit niitä listoja löytyy niinkun joka puolelta :-P

    VastaaPoista