8.9.2016

VETOTREENI SALILLA

Keskiviikon vetotreenin vuoro. Tää saattaa vaihdella välillä paljonkin, mutta tässä postauksessa näytän tän peruspohjan mistä lähden liikkeelle. Jonakin päivänä saatan jättää vaikka puolet pois ja tehdä ihan eri liikkeitä, mutta lihasryhmät pysyy samana. Vetopäivä treenaan yläselkää, takaolkapäitä ja hauiksia. Ja jälleen jokainen liike suoritetaan rauhallisesti ja selkä pyritään pitää mahd. suorana. 
Mä treenaan Tervakoskella 1st Gymillä ja kaikki kuvat on siis sieltä. 1st Gym:llä on myös sali Riihimäellä. Ja kaikille paikallisille tiedoksi, ykkössalilla on tällä hetkellä syysalet! Esim. kuukausi 1kk on 35e ja opiskelijoille 25e. Alennukset voimassa 30.9. asti.

1. oikea
1. Leveä ylätalja 4x10
Teen liikkeen etupuolelle, mutta esim. tuomalla tangon niskan taakse saa jo liikettä muokattua taas erilaiseksi. Mulla on nykyään painomääränä ollut n. 25-30 kg.

2
2. Alataljasoutu 4x10
 Tää kuva on vähän epäonnistunut, koska todellisuudessa teen liikkeen selkä enemmän suorana ja en noin takakeno asennossa. Mulla on ollut tässäkin n. 25-30 kg.

1
3. Kapea ylätalja 4x10
Tässä mä keskityn siihen, että en lähde repimään painoja koko keholla vaan kestityn tekemään liikkeen käsillä. Mulla on ollut n. 25-35kg painoa.
4
4. Alatalja tangolla 4x10
Tää liike voi tuntua hankalalta heti kun kädet on joko liian kaukana toisistaan tai liian lähekkäin. Kannattaa hakea itselleen sopivaa kohtaa ennenkuin rupee ns. repimään. Mulla on ollut n. hartioiden leveydellä ja painoa 25-30 kg.
5
5. Kulmasoutu käsipainolla 4x10 per käsi
Tää liike voi kans vaatia vähän hakemista ja keskittymistä, että saa liikkeen tuntumaan. Mä teen usein niin, että teen 2 settiä (2x10 per käsi) putkeen ja sitten pieni tauko ja uudestaan 2 settiä. Painoina oon käyttänyt n. 10 kilon käsipainoja.
7 6
6. Hauiskääntö tangolla 4x10
7. Hauiskääntö käsipainoilla 4x10 per käsi
 Eli siis oon tehnyt nää hauiskäännöt tämmösenä "sarjana". Ensin aloitan tekemällä hauiskääntöjä  tangolla 10x, minkä jälkeen siirryn suoraan käsipainoihin ja teen hauiskääntöjä käsipainoilla vielä 20 (10x per käsi). Tämän jälkeen hetken tauko ja sitten uudestaan. Mulla on tangossa ollut 10kg ja käsipainoina 6.5kg. 

8
8. Pull down-laite 4x10
Pyrin tässä välttämään koko vartalolla riuhtomista vaan teen liikkeen rauhallisesti ja keskityn käyttämään käsien ja kylkien lihaksia. Mulla on ollut ensin yhteensä 40kg ja sitten oon saattanut korottaa viimeiseen satsiin 50kg. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti