20.10.2016

10 TAPAA KÄYTTÄÄ PILATESRULLAA

Mä ajattelin, että olisi kiva idea näyttää teille joitakin liikkeitä, mitä mä tykkään tehdä pilatesrullalla. Samoja ja muitakin liikkeitä löytyy myös  mm. Pinterestistä hirveet määrät. Nää ei oo siis mitään lihaskuntoharjoitteita vaan enemmänkin kehonhuoltoa ja hierontaa.

Tee jokaista liikettä rauhalliseen tahtiin ja oman kropan mukaan. En oo pitänyt mitään tiettyä määrää monta kertaa rullaan vaan meen ihan oman tuntuman mukaan niin kauan kun siltä tuntuu.

1
1. Takareidet
Tavallaan "istutaan" rullan päälle ja oman kehon painolla rullataan takareisiä polvista pakaroihin.

22. Etureidet
Taas oman kehon painolla ja rauhallisesti molemmat jalat vuorotellen.

33. Pohkeet
Tän voi tehdä myös samaan aikaan molemmilla jaloilla, mutta mä oon tykännyt tehdä näin erikseen.

4 4. Ulkoreidet
Tätä on hankala selittää, mutta parhaiten näkyy varmaan tässä kuvassa.

5 5. Pakarat

66. Sisäreidet
Tässä liikkeessä pitää hetki hakee sitä oikeeta tapaa ja kohtaa itselle miten saa liikkeen rullaamaan sujuvasti.

77. Penikat/säären etuosa
Jos on penikat yhtään kipeät niin sillon tää voi olla ilkeen tuntusta, joten kannattaa vähän kuulostella omaa kroppaa tätä (ja kaikkia muitakin) tehdessä.

88. Yläselkä
Rullaa selän keskiosasta yläselkään ja yritä pitää selkä rentona. Mä yleensä ohjaan/teen liikkeen jaloilla, jonka takia ne näyttääkin olevan vähän ihmeellisessä asennossa :-D

99. Alaselkä 

1010.  Kyljet
Tässäkin pitää hetki itekin hakea aina, että saa liikkeen sujumaan.

4 kommenttia:

  1. Loistava postaus!! Oonkin joitain näitä liikkeitä jo tehnyt, mutta osa oli uusia! :)

    https://kiiainnanmaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :-) Hyvä, että löyty vinkkejä!

      Poista
  2. Hyviä liikkeitä! Täytyy kyllä itsekin kokeilla. :D

    https://jenna-mira.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :-) Kannattaa! Mä jäin aivan koukkuun kun opin kunnolla rullaileen ;-)

      Poista