24.10.2016

MITÄ MUN ARKINAAMA MAKSAA?

arkimeikki1
Mä en ihan tarkalleen muista, mistä sain idean tehdä tämmösen postauksen, jossa kerron mitä mun arkimeikki maksaa. Oon jo jonkun aikaa pyöritellyt tätä postausideaa päässäni ja tänään päätin, että teen sen. Mun meikki ei oo joka päivä sama, mutta tää minkä tänään näytän on tämmönen perus ja nopea meikki, jonka teen tosi usein kouluaamusin. Pohja on aika lailla aina sama, mutta saatan vaihella silmämeikkiä ja huulimeikin väriä. Tuotteisiin on linkit!

arkimeikki12  
POHJAMEIKKI:

Primeri:  Mulla on toiminut jo jonkin aikaa primerina Makeup Revolutionin Blur primeri. Tästä oonkin maininnut mm. kuukauden suosikeissa ja tambeauty.com-postauksessa. Hinta: 8.40€
Peitevoidepaletti: Tätä Freedomin Pro conceal palettea käytän lähinnä punaisten kohtien ja silmänalusien peittoon. Ei ehkä mitään parasta kamaa, mutta on ajanut nyt hommansa. Hinta: 7.01€
Peiteaine: Max Factorin Pan stick sävyssä 12 on toiminut mulla jo useamman vuoden peiteaineena. Käytän sitä mm. näppyjen peittoon ja välillä myös silmien alusille. En oo oikeestaan edes kokeillut käyttää tätä meikkivoiteena, koska kuvittelisin sen olevan liian raskas. Hinta: 12.10€
Meikkivoide: Mä oon tästäkin maininnut jo jossakin kuukauden suosikit-postauksessa. Oon jo pidemmän aikaa tykännyt käyttää tätä Oriflamen (The ONE) Everlasting-meikkivoidetta. Sävy on juuri sopiva ja pysyy iholla hyvänä pitkään. Hinta: 18.00€ (nyt tarjouksessa 12.90€)
Puuteri:  Mä en oo oikeestaan ikinä tykännyt kivipuutereista, vaan nää irtopuuterit on aina ollut mun juttu. En harrasta bakingiä vaan tykkään käyttää ihan vaan puuteroimiseen tätä Lumenen Roosa nauha-irtopuuteria. Mun mielestä ajaa hommansa hyvin, eikä iho lähde kiiltelemään päivän aikana. Hinta: 16.90€
Setting spray: Tääkin on tambeautyltä tilattu. Eli siis kyseessä on Makeup Revolutionin Oil control fixing spray, jonka suihkautan aina meikin päälle. Haju on aika pistävä, mutta mun mielestä on pitänyt meikin ihan hyvin paikallaan. Voisin kokeilla kyllä uutta setting spraytä kun tämä loppuu. Hinta: 7.01€

arkimeikki7

SILMÄ- JA KULMAMEIKKI:

Kulmakynä: Tällä KIKOn Precision eyebrow pencilillä tykkään aluksi hahmotella kulmat. Mä tykkään erityisesti siitä, että tän kynän kärki on niin pieni ja väri sopivan pehmeä. Hinta: 5.90€ (nyt tarjouksessa 3.90€)
Kulmaväri:  Ylläriylläri tämäkin on tambeautyltä tilattu Freedomin Duo brow powder. Mulle tää sävy on ollut just osuva ja ei lähde varisemaan päivän aikana. Väri myös pysyy hyvin, joten oon tykännyt tuotteesta paljon. Hinta: 5.59€
Kulmageeli: Mulle kulmageelissä on tärkeetä se, että harjasosa on tarpeeksi pieni ja se, että se todellakin pitää kulmat paikallaan. Ostin tän Loreal Parisin brow artist plumberin viime kesänä ja oon todellakin tykännyt! Hinta: 8.90€ 
Ripsari: Tää on ollut todella pitkään mun lemppari ripsiväri. Kyseessä on Loreal Parisin So couture-ripsiväri. Mä tykkään tän ripsivärin harjasosasta ja siitä, että se ei lähde varisemaan päivän aikana mihinkään. Mun mielestä pitää myös taivutuksen eikä lässähdä. Hinta: 19.90€

arkimeikki8

HUULIMEIKKI:

Huulipunat: Mulla on lähes joka päivä jompaa kumpaa näistä huulipunista ja sen takia otin molemmat tähän postaukseen. Nää on siis Essencen longlasting lipstickejä sävyssä 06 barely there! ja 07 natural beauty. Jos pitäisi jompi kumpi nimetä lemppariksi niin sanoisin tuon sävyn 06. Hinta: 2.89€/kpl
Huultenrajauskynä:  Tätäkin olen käyttänyt jo pidemmän aikaa ja nyt on kohta toinen kynä kulutettu loppuun. Kyseessä on We Care Iconin Magnetic lips smooth wear huultenrajauskynä sävyssä 1 natural nude. Hinta: 4.90€

arkimeikki9  
PALETIT:
Paletti:  Tästä BH Cosmeticsin paletista kirjoitinkin juuri postausta, johon pääset tästä. Sen jälkeen kun tämän paletin sain niin en olekaan juuri muita käyttänyt. Ja nyt täytyy mainita, että tuo vaalein highlighter sävy on ollut ihan huippu! Hinta: 18.15€ (nyt alennuksessa 13.16€)
Kasvopaletti:  Tää on Makeup Revolutionin Ultra sculpt & contour paletti. Mä oon käyttänyt tän varjotussävyä joka päivä ja oon kyllä tykännyt, vaikken kovin näkyviä varjostuksia teekkään. Hinta: 4.91€

arkimeikki10 arkimeikki11  
VÄLINEET:

Ripsientaivuttimet: Kieltämättä nää Essencen eyelash curlerit on parhaimmat taivuttimet, mitä oon ikinä kokeillut. Nää on ollut mulla ehkä vähän liian pitkään, mutta ostin nää Saksasta. En löytänyt hintaa, mutta Essencet ei ihan hirveesti maksakaan.
Meikkisieni: Mun lemppariväline meikkivoiteen levitykseen on tää We Care Iconin expert blender meikkisieni. Tätä onkin verrattu usein aitoon beautyblenderiin! Hinta: 6.90€ (nyt tarjouksessa 4.90€)
Varjostussivelin:  Tätä Makeup Revolutionin settiä ei enään myydä, mutta oon näyttänyt sen tässä postauksessa. Hinta: 13.99€ (koko setti)
Highlightersivellin & peitevoidesivellin:  Mä tilasin jo useampi vuosi sitten yhden sivellin setin Shein.com:sta. Siitä oonkin käyttänyt tätä highlighter- ja peitevoidesivellintä nyt jo jonkun aikaa joka päivä. En löytänyt täysin samaa sivellinsettiä, mutta tossa on linkki yhteen aika lähelle. Hinta: 24,83€ (nyt alennuksessa 15.63€)
Kulmasivellin: En löytänyt tähän suoraa linkkiä, mutta kyseessä on siis Kicksin professional lash & brow tool. Hinta: n. 10€ (luultavasti)
Häivytyssivellin: Mä oon tästäkin maininnut täällä blogin puolella. Mun lemppari häivytyssivellin on Essencen eye blender brush, joka onkin osana mun joka päiväistä meikkiä. Jos teen nopeen silmämeikin (kuten tänään), niin sutaisen ensin sormella vaalen värin pohjalle ja tällä sitten vaalean ruskeeta luomivakoon. Hinta: 1.89€


Näistä tuli yhteensä n. 198.17€, jos lasketaan välineetkin mukaan. Aluksi hinta hieman säikäytti, mutta onneksi nää myös kestää pidemmän aikaa ja en todellakaan joka päivä meikkaa edes. Tästä ainakin huomasi, että kosmetiikka todellakin maksaa :-D

2 kommenttia: