17.11.2016

IHONHOITORUTIINI

Mä sanoin siinä Naked truth postauksessa, että tuun myöhemmin näyttään teille mun ihonhoitorutiinin ja tuotteet, joita käytän mun ihoon. Siinä mun ihoa koskevassa postauksessa kerroinkin, että mun iho on ollut pahassakin kunnossa ja käynyt läpi tosi monta erilaista vaihetta. Nykyään oikeenlaisilla tuotteilla, jotka oon itselleni totenut hyväksi,  oon saanut ihon hyväänkin kuntoon. Ja tänään aattelin esitellä niitä teille ja kertoa vähän vinkkejä, jotka toimivat mulla. Mun ihotyyppi on tosi sekava. Kesällä suhteellinen normaali sekaiho ja talvella taas pintakuiva sekaiho.

iho1(b)
Mä alotin käyttämään tätä L´Oréalin kasvojen puhdistussarjaa noin vuosi sitten ja sen jälkeen en oo siitä suostunut enään luopumaan. Käytän siis Sublime Fresh sarjaa normaalille ja sekaiholle. Ennen näitä käytin aivan liian voimakkaita tuotteita mun iholle ja en ymmärtänyt kuinka paljon kuivakin iho jo vaikuttaa ihon kuntoon. Sarjan puhdistusmaito puhdistaisi meikitkin hyvin, mutta putsaan ne silti vielä erikseen.

iho2(b)
Naamarasvana käytän saman sarjan rasvaa, joka on tarkoitettu päivävoiteeksi. Mä oon käyttänyt samaa kyllä illallakin. Ja sitten jos tuntuu, että kosteutus ei riitä niin lisään Avonin kaakao yleisvoidetta. Mä oon tykännyt tän rasvan koostumuksesta ja siitä millaiseksi se jättää ihon. Tän päälle on kiva meikata, eikä iho jää tahmaiseksi. Mä en käytä kovin usein silmänympärysvoidetta (vähän huono tapa kyllä), mutta silloinkun käytän oon käyttänyt Lumenen voidetta. Tää on tarkoitettu ehkä vähän vanhemmalle iholle kuin mulla, mutta en oo huomannut sillä olevan vaikutusta...

iho3(b)
Meikit puhdistan melkein aina heti koulun jälkeen tai viimestään kun menen salille. Mä oon käynyt tosi monet meikinpoistoliinat läpi ja nää Simplen on noussut ihan lemppareiksi! Poistaa kaiken, jopa vedenkestävän ripsivärin ja tököteimmät huulituotteet. Nää kyseiset meikinpoistoliinat ei myöskään kuivu kovin helposti ja on tosi pehmosia. Oon ostanut näitä XXL:stä, missä tuplapakkaus maksaa 4.95€. Enkä ole oikeestaan muualla näihin törmännyt tai sitten en ole katsonut tarpeeksi tarkkaan. Kertokaa mulle, jos näitä on jossain muuallakin!!

iho4(b)
Mä käytän pyrin kuorimaan kasvot ja käyttämään kasvonaamiota n. 2 kertaa viikossa. Ja huomaan oikeestaan heti ihossa, jos en ole sitä kuorinut hetkeen, sillä iho tuntuu paljon tukkoisemmalta. Kuorintana käytän Avonin clearskin pore penetrating-kuorintaa, joka viilentää kivasti! Tämän kasvonaamion ostin Ranskassa ollessani n. vuosi sitten ja se alkaakin vetää kohta viimesiään. Tää toimii ihan hyvin peruskasvonaamiona, mutta uudelle olisi kyllä kohta tarvetta.

iho5Kehuin näitä L´Oréalin Clay-kasvonaamiota syksyllä paljon, mutta nyt oon jotenkin vierastanut näiden käyttöä. Käytän ehkä kerran kahdessa viikossa, sillä tuo musta on ainakin vähän kuivattava ja saa ihoni kukkimaan usein käytön jälkeen. Joo, johtuu ehkä sen syväpuhdistavasta ominaisuudesta, mutta jotenkin alkaa usko loppumaan siihen, että iho olisi niin "täynnä", että joka kerta pamahtaa naama hirveän näköiseksi. Ehkä nämä yhdistettynä stressiin sai mut säikähtämään sen verran, että rupesin vierastamaan. Voi olla, että pitää antaa näille vielä mahdollisuus, kun molemmissa on vielä suht. paljon jäljellä.

Vinkkejä puhtaaseen ihoon: 
Käytä tarpeeksi hellävaraisia/mietoja tuotteita + tiedosta ihotyyppisi. Riittävä kosteutus tasapainottaa ihonsävya, parantaa ihon pinnanlaatua ja se taas saa ihon näyttämään nuoremmalta ja terveemmältä.
Juo vettä! Tätä toitotetaan aina paljon ja itsellänikin on vaikeuksia juoda vettä tarpeeksi, mutta silloin kun juon hyvin niin huomaan sen ihossa heti.
Syö hyvin ja terveellisesti. Toinen asia, mitä toitotetaan paljon, mutta on hyvin tärkeä. Mulla ainakin näkyy ihossa heti myös, kun olen syönyt sipsejä tai suklaata vähän turhan paljon.
Kuori ihoa väh. kerran viikossa. Kuoriminen poistaa kuollutta ihosolukkoa, joka tukkii ihoa ja se taas aiheuttaa näppyjä.
Käytä kasvovettä! Se puhditsaa loputkin meikin jämät kasvoilta ja tasaa ihon oman suojakalvon pH-tasoa.
Urheile. Se saa veresi kiertämään ja se taas esim. ravitsee ihon soluja ja edistää ihon omaa öljyntuotantoa ja se taas johtaa kimmoisaan ja terveen näköiseen ihoon.
Poista meikit yöksi. Mä poistan myös urheillessa, vaikka jostain luin ettei meikki urheillessa muka tukkisi ihoa.
Suojaa ihosi UV-suojakertoimilla! 

2 kommenttia:

  1. Hyvä postaus, ja vinkit olivat todella hyödyllisiä (-: Mä antaisin noille Clay- kasvomaskeille vielä mahdollisuuden, koska mulla parantu iho sen jälkeen kun oon käyttänyt noita pari kertaa viikossa. Mullakin alkoi usko loppua kun naama oli hetki sitten vielä ihan kamalassa kunnossa näiden käytön jälkeen, mutta nyt alkaa hieman tilanne parantua. Tietenkin voi olla, että nää ei sovi sun iholle yhtä hyvin!

    http://viivimiljamaria.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!:-) Tosiaan käytin kanssa pidemmän aikaa ja silti homma iho parantanut. Täytyy kyllä vielä kerran kokeilla, että varmasti näkee.

      Poista