6.12.2016

TREENIMOTIVAATIO

Vuosi alkaa lähenemään loppuaan ja monella on varmasti suunnitelmissa aloittaa vuoden vaihteen jälkeen treenaamaan ja karistamaan joulukiloja. Mä halusin kuitenkin tänään jo tulla jakamaan teille vinkkejä ja juttuja mistä mä oon saanut motivaatiota treenaamiseen. Oon nyt treenannut reilu vuoden salilla välillä vähän aktiivisemmin ja välillä taas vähän rennommalla otteella. Nyt kuitenkin vasta oikeestaan tän syksyn aikana oon löytänyt semmosen hyvän rytmin salilla käymiseen ja saanut sen homman rullaamaan hyvällä meiningillä, tuloksiakin on alkanut tulemaan kiitettävästi!

1

Mulla isoimpana motivaattorina tekemiseen on tulokset ja niiden näkeminen myös muilla. Instagram on ihan loistava sovellus, josta mä kerään todella ison osan motivaatiostani ja inspiraatiostani treenaamista kohtaan. Sieltä kerään myös hirveen määrän erilaisia liikkeitä. Tässä jonkin verran henkilöitä, jotka kannattaa ehdottomasti pistää seurantaan: linnlowes, siekkinenilona, massy.arias, squat_clips, hannaoeberg, kayleeullom ja alexia_clark. 
Seuraava loistava paikka erilaisten liikkeiden löytämiseen on Pinterest. Täällä esim. multa löytyy kansio, johon päivitän lähes päivittäin lisää treenejä. Ja no, Pinterestistä löytyy muutenkin hakemalla ihan älyttömän hyviä ja paljon kuvia treeneistä. Jos et vielä tätä käytä, niin kannattaa ehdottomasti kurkata!
Vielä yksi tämmönen somepaikka, josta motivaatiota, treenejä ja liikkeitä löytyy varmasti. Elikäs Youtube, josta oonkin puhunut kuinka koukussa olen siihen paikkaan! Mä seuraan paljon erilaisia suomalaisia kanavia, mistä löytyy varmasti jokaiselle jotain. Näitä ovat: Tikis-Parempi olla, tafferfinland, Bettina Gräsbeck, Ida Jemina, Ilona Siekkinen, Jooel Vatanen, Mika Nyyssölä-Bodybuilder, Penkkipunnerrus,  Ristiote ja Roni Kanerva. Myös Pernilla Böckermaniltä ja Nea Linbergiltä löytyy pari hyvää videota. 

3

Seuraavana isona kategoriana mulla on sovellukset. Näistä mainitsinkin jo parista, just sunnuntain postauksessa. Kannattaa käydä lukemassa se TÄSTÄ, jos haluat tietää lisää Sworkit ja JEFIT-sovelluksista. 
Näiden lisäksi löysin tämmösen sovelluksen kun NIKE+Training. Tää sovellus on ilmainen. Sovelluksesta löytyy iso määrä hyviä treenejä, jotka sisältää myös alkulämmittelyt ja loppujäähdyttelyn. Sieltä löytyy treenejä eri kategorioin, jotka on voima, kestävyys ja liikkuvuus. Treeneissä on selkeästi esitetty kestoaika, välineet ja liikkeet. Suosittelen todellakin tsekkaa nää kaikki! 

Erilaisten sovellusten lisäksi nettisivut pursuaa erilaisia hyviä liikkeitä ja motivaatiota.  Nettisivuja, jotka suosittelen tsekkaamaan: treeniohjelma.org ja sieltä erityisesti liikepankki, johon pääset painamalla TÄSTÄ. Lisäksi myös hikipanta.com ja EXRX.net. Jälkimmäisestä löytyy myös iso lista erilaisia liikkeitä, joita painamalla tulee myös kuva, josta näkyy miten liike käytännössä toimii. Sinne pääset  painamalla TÄSTÄ
Nettisivujen lisäksi on myös blogeja, joista saa inspiraatiota treenaamiseen ja terveellisiin elämäntapoihin. (Painamalla blogin nimeä pääset blogiin) Näitä ovat: Ida Jemina, Elämää Venlan silmin ja Fitoona.com. Netistä löytyy paljon myös muita googlettamalla, mutta nää on mun lemppareita. 

2

Nyt ollaan kouluttu paljon jo läpi treenimotivaation lähteitä, mutta tässä vielä yksi. Mä oon löytänyt tieni erilaisiin Facebook-ryhmiin nyt syksyllä. Oon kahdessa treenaamiseen liittyvässä ryhmässä: Tavoitteena terveellisempi elämä ja #TÄÄONMUNJUTTU. Täällä ihmiset jakaa omia treenipäiviään, kyselee ja saa vastauksia ja jakaa normaalia arkea. Mun mielestä nää on ihan loistavia ja kannattaa kurkata!

Tästä listasta tulikin paljon pidempi mitä olin suunnitellut. Mä aion jatkossa pyrkiä panostamaan siihen, että täältä munkin blogista löytyisi enemmän juttua treenaamiseen liittyen. Ja hei, tahdon vielä muistuttaa, että nää on mun suosimia paikkoja ja sivustoja ja samantapaisia löytyy varmasti vielä lukuisat määrät lisää, jos viitsii hieman etsiä ;-) Toivottavasti näistä löytyi teille apuja ja saatte vähän lisäpotkua teijän treeneihin! Mahtavaa itsenäisyyspäivää kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti