3.12.2016

LEMPPARI SOVELLUKSET

Oon tän syksyn aikana ruvennut käyttämään hirveesti erilaisia sovelluksia moneen eri käyttöön. Päivittäisten Instagramin ja Facebookin lisäksi oon löytänyt paljon erilaisia sovelluksia esim. liikuntaan ja kosmetiikkaan liittyen. Nyt halusin tulla näyttämään mun lempisovelluksia, jotka muuten jokainen on ilmaisia, mutta saattaa sisältää jotain maksullista sisältöä. Mä en oo maksanut mistään vaan näitä pystyy käyttämään myös hyvin maksuttomilla sisällöillä.

sovellukset2
Instagram
Tää ei tuu varmaan kenellekään yllätyksenä, eikä varmasti ole kovin monelle mikään uusi sovellus. Mä seuraan paljon erilaisia liikuntaa ja tyyliä koskevia tilejä. Lisäksi seuraan paljon bloggaajia ja kaikkia tuttuja ja ystäviä tietysti. Mun mielestä Instagramista löytyy ihan hirveen hyvin uusia treenivinkkejä ja tyyli-inspiraatiota. Mulla on oman Instagram-tilini lisäksi blogille oma tili, jonne päivitän joka kerta kun postaan postauksen.

sovellukset1
Pinterest
Tästäkin oon maininnut jo useampaan kertaan täällä bloginkin puolella. Mulla Pinterest tuli käyttöön vasta nyt alku syksystä. Käytän tätäkin lähes päivittäin ja monen eri tarkoituksen takia. Kerään omalle Pinterest-käyttäjälleni eri kansioihin paljon erilaisia treenejä, asuideoita, ruokavinkkejä ja blogiin liittyviä vinkkejä ja tipsejä. Lisäksi kerään paljon erilaisia vinkkejä elämään (terveys, koulu jne.) ja erilaisia inspiroivia quoteja.

sovellukset3
Kuvanmuokkaus
Oon nyt ruvennut päivittämään omaa Instagramiani paljon tiheempään tahtiin. Kuvien muokkaukseen oon löytänyt muutaman semmosen luottosovelluksen. Kuvien muokkauksesta tuun tekemään vielä myöhemmin postausta.
- Snapseed: Tällä alotan jokaisen muokkauksen. Tää sovellus on loistava valoituksen säätöön ja kaikenlaiseen erilaiseen pikkutarkkaan työskentelyyn.
- VSCO: Tääkään ei varmasti ole kovin monelle tuntematon sovellus. Tätä käytän lähinnä sopivan filtterin löytämiseen. 
Instagram: Käytän Instagramin omaa kuvanmuokkausta viimeistelyyn.

sovellukset4
Treenisovellukset:
- Sworkit: Tää on loistava sen takia,että jokainen pystyy löytämään ja muokkaamaan oman näköisensä treenin. Treenien lisäksi sovelluksesta löytyy erilaisia yoga-, venyttely- ja cardio-harjoituksia. Sovelluksella voi muokata keston oman aikataulunsa mukaan ja se kertoo selkeesti mitä tehdään. Ainut miinus puoli on, että ei sisällä vielä niin paljoa sisältöä, mutta mun mielestä sopivasti, että jokainen löytää jotain. 
- JEFIT: Tää sovellus on aika uusi tuttavuus. Jefit:stä löytää paljon valmiiksi tehtyjä treenejä ja treenisuunnitelmia. Lisäksi sieltä voi hakea vielä erikseen eri lihasryhmille laajasta treenikirjastosta liikkeitä, jotka näytetään selkeästi kuvilla. Lisäksi sä voit muokata sovellukseen omat treenisi ja lisätä kehityskuvia. Sovellukseen voi myös suunnitella omat treenisuunnitelmat. 

Muut:
- Facebook: Mä oon aivan koukuttunut uudestaan tän käyttöön. Lähinnä erilaisten ryhmien takia, jossa oon. Näitä ovat esim. Nordic Style & Beauty, #TÄÄONMUNJUTTU (treeniryhmä), erilaiset blogiryhmät, kirppisryhmät, Moderni ja skandinaavinen sisustus ja uutena ryhmänä Tavoitteena terveellisempi elämä. 
- Youtube: Mä oon aivan liian koukuttunut myös youtube-videoihin. Katson oikeesti valehtelematta päivässä jopa monia kymmeniä videoita. Lempparitubaajista voisin tehdä myös postausta joskus.
- Zadaa: Tämä sovellus on kirppissovellus esim. vaatteiden myymiseen ja ostamiseen. Oon lähinnä vaan seurannut tätä sivusta, mutta ajattelin pian laittaa omiakin vaatteita sinne myyntiin ;-) 
- Faktapp: Kaveri vinkkasi mulle tämmösestä opiskeluun liittyvästä sovelluksesta. Täältä löytyy erilaisia "tietovisoja" eli kysymyksiä liittyen erilaisiin lukion kursseihin. Sovelluksessa on aika paljon maksettavaa sisältöä, mutta löytyy myös paljon ilmaisia ja paljon on myös tulossa.
- CosmEthics: Tällä pystyy kätevästi katsomaan monien eri kosmetiikka-tuotteiden ainesisältöä ja sillä näkee myös, että sisältääkö se jotain haitallista ainetta.  Sovelluksella myös pääsee kätevästi eri ainesosien selityksiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti